Langkau ke kandungan utama

CATALYST




Salam Kesejahteraan , semoga kita sentiasa hidup dalam keserdahanaan.Apa juga diharungi dalam melalui laluan hidup seharusnya sentiasa sabar dan tersangat penting beradalah dalam situasi kewajaran.

Hari semakin dihitung menanti apa yang dikejar , dicari dan diingini.Setiap yang berlaku pasti ada perkara yang tersirat dan tidak kurang pula pelbagai tanda tanya bermain dalam kotak fikiran.

Pernahkah terfikir dan berfikir akan perkara yang dilakukan itu menjadi kebencian ramai dan apakah masih hidup tanpa kesedaran.Kita mampu berkata , merancang dan melakukan apa sahaja , namun sebaliknya penghujung adalah satu ketentuan yang memang tidak mampu dinafikan oleh “Manusia”.

Apa jua fahaman politik itu mutlak individu tapi perkara yang merosakkan itu pasti dan wajib ditentang.Bila memperkatakan tentang “Komunis” sah dan soheh Bangsa Melayu pasti melenting , amarah dan pelbagai reaksi akan dipaparkan dimedia elektronik , media cetak dan media social namun apakah kita benar-benar pejuang yang sanggup mempertaruhkan “nyawa” perjuangan.
Rakyat Malaysia harus berterima kasih kepada pejuang-pejuang kemerdekaan tanah Melayu dan terpenting pejuang-pejuang lampau sanggup mengadai nyawa , harta dan masa.UMNO menjadi CATALYST dalam memperjuangkan Tanah Melayu , apakah pemimpin UMNO kini mempunyai persamaan.

Ayuh kita berlegar disekeliling dan jangan persoalkan perkara yang tiada kepastian bukti dan jangan sekali memperkata atau menyampaikan sesuatu yang diluar kebenaran.Dari apa yang diperlihat sebilangan ramai mencari sesuatu kepentingan diri dengan membina kekayaan , tersangat nyata.

Berbagai-bagai persoalan tanpa jawapan yang mengusarkan dan tiada penyelesaian.Watak dan keperibadian hanya tiket meraih sokongan , namun disebaliknya tonggak kebencian rakyat.Pernahkah terfikir , setiap perancangan itu ada CATALYST @ PEMANGKIN @ PERANCANG yang memang secara tepat ialah mengimpikan KEHANCURAN @ KEMUSNAHAN @ lebih tepat boleh digelar “Tali Barut”.
Pernahkah terfikir “dalang” disebaliknya rancangan perpecahan , atau masih lagi bertanya dan tertanya-tanya.Mari kita huraikan “dalang” , perosak bangsa dan UMNO :-

-         Orang yang mencari kepentingan dan kekayaan diri.

-         Orang yang tidak bertanggungjawab dalam pentadbiran.
-         Orang yang memang tidak jujur dan memang tiada ketelusan.
-         Orang yang tidak akan menerima pandangan.
-         Orang yang suka berfoya-foya.
-         Orang yang mempunyai sifat “lidah bercabang”.
-         Orang yang bersifat kroni.
-       Orang yang dahulu “susah” dan menjadi “senang” sekarang kerana jawatan dalam politik.

Aduh banyak betul kalau kita huraikan satu persatu , sampaikan nilai membina jamban kalau macam ni punya orang make sure RM 18,000.00 .

Biarkan semua itu menjadi pengalaman hidup , pastikan kita tidak bersama terseksa kelak dimuka pengadilan.Amanah manusia pasti memilih PEMIMPIN yang benar-benar mempunyai kepimpinan jitu.

Harta kekayaan yang dijana dari sumber “Amanah Rakyat” itu yang akan membakar diri kelak , itu pun kalau di izin ALLAH dan terima secara tunai lagi atas bumi.Tiada yang kekal dibumi hanya “mangkuk tingkat” perlu diisi dengan nilai-nilai kebaikkan untuk bekalan.

Penat betul bila mengungkap semula perkara-perkara kemungkaran yang dilakukan oleh “manusia durjana” dan tersangat kesian “dia orang” dengan selamba tanpa segan juga silu masih beranggapan “masih ada yang saying”.Memang lumrah alam “orang jahat” memang tak malu , yang memalukan kalau “kuasa” dan “kekayaan” hilang.


Pasti kita pernah lihat dipeleseran Pekan , Bandar dan dimana jua “Orang Gila” @ “Tidak Siuman”.Biasa dan kebiasaan pasti terdengar punca seseorang jadi “Gila” dan pasti ada CATALYST.
Pernah dengar petikkan lagu arena rock :-
-         Gila Nama
-         Gila Harta
-         Gila kuasa
-         Semua gila............

Ingat dan saling mengingati bersama , setiap sesuatu yang dirancang itu ada penentunya dan Keindahan yang diimpikan itu juga ada penghujungnya.
UMNO perlukan Barisan Baru demi untuk meraih kepercayaan rakyat , sedar dan ketahui wahai CATALYST kemusnahan jangan jadi “badut” yang terang-terangan

tahkta “kebodohan”.Jangan menjadi perancang yang “bangang” kalau tidak berilmu , kuasa itu dari rakyat bukan dari taburan wang ringgit.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EMPANGAN JUASSEH MERAGUT NYAWA

9.Nov.2013 (6.30 ptg) Kampung Orang Asli Juasseh telah berlaku kejadian seorang belia lemas di takungan empangan tersebut.Usaha pencarian mangsa terpaksa dihentikan berikutan pelbagai faktor penting harus diambil kira. Kepada Penduduk Labis perlu di ingatkan empangan juasseh adalah kawasan larangan kepada orang awam.Dari keterangan penduduk setempat dan keluarga mangsa kejadian berpunca daripada "bot karam". Sebuah lagi bot yang bersama "bot mangsa" tidak dapat membantu kerana kejadian tersebut berlaku dengan sekelip mata. Besar harapan keluarga mangsa agar mayat dapat ditemu. tempat kejadian

HENTIKAN PENCEROBOHAN HUTAN SIMPAN LABIS

17.MAC.2012 Hutan Simpan Kekal di Tenang kampong(Labis) telah diceroboh oleh Orang Asli setempat dan apa yang mengejutkan kawasan tersebuat adalah salah satu tempat yang sering menjadi tumpuan dan kunjungan.Hutan Lipur Taka Melor mempunyai tarikan tersendiri dengan adanya aliran air terjun dan dikelilingi litupan hutan semulajadi.Kekebalan apa yang dimiliki oleh pencerobohan tersebut dan kenapa tiada tidakkan wajar diambil. Isu air sering berkumandang dan menjadi perbalahan utama,Sehingga kini tiada noktah penyelesaian.Pencerobohan kawasan tadahan terus berlaku tanpa menyedari sebagaimana terjadi di Empangan bekok yang kini pengguna air sedang menghadapi risiko barah dan penyakit kronik sepertiman laporan akhbar Metro bertarikh 13.mac lalu.Dr.Wee ka Siong (BN Parlimen Air Hitam) sendiri telah membongkar isu tersebut untuk membela Rakyat (pengguna) yang mengjangkaui 500,000 orang. Kawasan tadahan untuk pengguna air sekitar Daerah Segamat tidak menyedari pencerobohan di huta

Happy Depavali 2013

Salam kesinambungan , Happy Depavali diucapkan kepada Kaum INDIA terutama penduduk labis yang menyambut pada 2.11.2013. Kepada Perantauan yang akan pulang harus berhati-hati dijalanraya agar selamat sampai ke distinasi anda.