Langkau ke kandungan utama

MENOPOUSE

Fakta kesihatan nyata menopause akan terjadi bagi kaum wanita sahaja namun dari pengenalan hidup bakal merunsingkan kaum hawa diperingkat usia muda.Untuk memastikan kesihatan terus terjaga dan dijaga dengan lebih baik seharusnya merujuk pakar kesihatan bertauliah ,,,,, klik untuk rujukkan kesihatan.

Tajamkan minda dan perluaskan pandangan anda dan berfikir dengan kewarasan akal agar kita berada dalam situasi benar-benar dilandasan.Apakah layak diperkatakan pemimpin yang telah hilang ciri-ciri kesaksamaan , keadilan , kebajikkan ,keseimbangan itu telah Menopouse akalnya dan mencari kepentingan diri.

Mungkin agak kasar bahasa jika menggunakan perkatan “Menopouse” kepada pemimpin-pemimpin yang memang hilang kewajaran pentadbiran namun kita sebagai manusia sebaik kejadian harus berfikir secara rasional mencari kebenaran apa yang diperkatakan.”Setiap sesuatu yang dilakukan itu pasti ada sesuatu yang mungkin boleh difikirkan” namun bila kebendaan , kekayaan , kuasa menjadi pertaruhan manusia dan akan hilang pertimbangan.

Teramat jelas dari fakta kesihatan juga telah menyatakan diantara simptom-simptom Menopouse juga ada persamaan dengan pemimpin yang kegilaan kuasa :-
        1. Kesakitan sendi - Memang le sakit termasuk le sakit hati.
     2. Susah memfokus sesuatu perkara  - Ini yang memang jelas      tidak pernah fokus akan kepentingan rakyat yang telah lama memerlukan pembelaan yang terang lagi bersuluh dah Berjaya mencari kepentingan diri.
    3. Sakit Kepala - Kepala akan terus mengalami kesakitan sehingga bila situasi kemenangan itu sangat tipis dan kuasa akan hilang bersama kekayaan.
    4. Tidak boleh tidur - Yang ni memang paling dahsyat termasuk le mandi tak basah dan makan tak kenyang , silap-silap boleh tidur bilik bawah Tanah.Kenapa tak percaya fakta wanita Menopouse memang banyak persamaan dengan pemimpin yang memang gilakan kekuasaan.untuk memastikan fakta Menopouse ,,,,,,,  <klik sini untuk rujukkan Fakta kesihatan>

Apakah Pemimpin – pemimpin faham dan memahami istilah “cermin diri” , secara lazim pasti akan berdiri dihadapan cermin kristal dengan pelbagai adegan untuk mencermin diri.Pelbagai kata-kata hati akan terus menilaikan namun hakikat sebenar “CERMIN” pemimpin adalah dari “Rakyat”.

Rakyat adalah cermin kepada Pemimpin , seharusnya pemimpin sedarkan situasi bukan sekadar “syok sendiri”.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EMPANGAN JUASSEH MERAGUT NYAWA

9.Nov.2013 (6.30 ptg) Kampung Orang Asli Juasseh telah berlaku kejadian seorang belia lemas di takungan empangan tersebut.Usaha pencarian mangsa terpaksa dihentikan berikutan pelbagai faktor penting harus diambil kira. Kepada Penduduk Labis perlu di ingatkan empangan juasseh adalah kawasan larangan kepada orang awam.Dari keterangan penduduk setempat dan keluarga mangsa kejadian berpunca daripada "bot karam". Sebuah lagi bot yang bersama "bot mangsa" tidak dapat membantu kerana kejadian tersebut berlaku dengan sekelip mata. Besar harapan keluarga mangsa agar mayat dapat ditemu. tempat kejadian

HENTIKAN PENCEROBOHAN HUTAN SIMPAN LABIS

17.MAC.2012 Hutan Simpan Kekal di Tenang kampong(Labis) telah diceroboh oleh Orang Asli setempat dan apa yang mengejutkan kawasan tersebuat adalah salah satu tempat yang sering menjadi tumpuan dan kunjungan.Hutan Lipur Taka Melor mempunyai tarikan tersendiri dengan adanya aliran air terjun dan dikelilingi litupan hutan semulajadi.Kekebalan apa yang dimiliki oleh pencerobohan tersebut dan kenapa tiada tidakkan wajar diambil. Isu air sering berkumandang dan menjadi perbalahan utama,Sehingga kini tiada noktah penyelesaian.Pencerobohan kawasan tadahan terus berlaku tanpa menyedari sebagaimana terjadi di Empangan bekok yang kini pengguna air sedang menghadapi risiko barah dan penyakit kronik sepertiman laporan akhbar Metro bertarikh 13.mac lalu.Dr.Wee ka Siong (BN Parlimen Air Hitam) sendiri telah membongkar isu tersebut untuk membela Rakyat (pengguna) yang mengjangkaui 500,000 orang. Kawasan tadahan untuk pengguna air sekitar Daerah Segamat tidak menyedari pencerobohan di huta

Happy Depavali 2013

Salam kesinambungan , Happy Depavali diucapkan kepada Kaum INDIA terutama penduduk labis yang menyambut pada 2.11.2013. Kepada Perantauan yang akan pulang harus berhati-hati dijalanraya agar selamat sampai ke distinasi anda.