Langkau ke kandungan utama

TRANFORMASI KETUA BAHAGIAN

Calon ketua UMNO Bahagian Labis dengan sokongan mejoriti PRU 13
(CALON 01)

Salam Kesejahteraan dan Salam kesinambungan buat pejuang – pejuang tegar , pemerhati politik dan tidak ketinggalan pengikut-pengikut setia era politik tanah air.Masih segar dalam ingatan penduduk labis dimana telah terukir sejarah  “PilihanRaya Kecil 2011” , pekan yang selama ini kurang mendapat perhatian umum telah menjadi tumpuan penting semua Parti Politik Malaysia.

Pelbagai agenda telah berlaku dan dilakukan oleh individu-individu yang berkeinginan untuk menjadi calon Barisan Nasional bagi mengisi kekosongan kerusi N 05 TENANG.Dari pelbagai lapisan masyarakat terus mengajukan cadangan untuk memastikan calon adalah perkara pokok untuk meraih kemenangan.

Trand “anak jati” atau “Watan” telah menjadikan lantai kepada UMNO pada calon PRK dan PRK 13 lalu.Apakah Warga UMNO labis murah dan mudah diperlekeh dan apakah anak jati Labis masih lagi dalam kebodohan untuk mentadbir.Jangan kita gadaikan maruah perjuangan dengan umpan yang hanya secebis kemanisan.

Kejayaan telah jelas digambarkan dan diterjemahkan dari keputusan PRU 13 lalu dan nyata calon N 05 (Tenang) yang mesra dengan pangilan “tok ai” telah berjaya meraih mejoriti tinggi berbanding calon BN P 142 “chua tee yong”.Apakah Umno labis jelas mahukan “Tranformasi” sebagaimana laungan PM.

Ayuh Warga UMNO yang telah menjadi perwakilan pemilihan Bahagian harus bertekad jitu untuk meberikan ruang dan peluang kepada calon muda yang telah diberikan kepercayaan secara mejoriti dari rakyat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EMPANGAN JUASSEH MERAGUT NYAWA

9.Nov.2013 (6.30 ptg) Kampung Orang Asli Juasseh telah berlaku kejadian seorang belia lemas di takungan empangan tersebut.Usaha pencarian mangsa terpaksa dihentikan berikutan pelbagai faktor penting harus diambil kira. Kepada Penduduk Labis perlu di ingatkan empangan juasseh adalah kawasan larangan kepada orang awam.Dari keterangan penduduk setempat dan keluarga mangsa kejadian berpunca daripada "bot karam". Sebuah lagi bot yang bersama "bot mangsa" tidak dapat membantu kerana kejadian tersebut berlaku dengan sekelip mata. Besar harapan keluarga mangsa agar mayat dapat ditemu. tempat kejadian

HENTIKAN PENCEROBOHAN HUTAN SIMPAN LABIS

17.MAC.2012 Hutan Simpan Kekal di Tenang kampong(Labis) telah diceroboh oleh Orang Asli setempat dan apa yang mengejutkan kawasan tersebuat adalah salah satu tempat yang sering menjadi tumpuan dan kunjungan.Hutan Lipur Taka Melor mempunyai tarikan tersendiri dengan adanya aliran air terjun dan dikelilingi litupan hutan semulajadi.Kekebalan apa yang dimiliki oleh pencerobohan tersebut dan kenapa tiada tidakkan wajar diambil. Isu air sering berkumandang dan menjadi perbalahan utama,Sehingga kini tiada noktah penyelesaian.Pencerobohan kawasan tadahan terus berlaku tanpa menyedari sebagaimana terjadi di Empangan bekok yang kini pengguna air sedang menghadapi risiko barah dan penyakit kronik sepertiman laporan akhbar Metro bertarikh 13.mac lalu.Dr.Wee ka Siong (BN Parlimen Air Hitam) sendiri telah membongkar isu tersebut untuk membela Rakyat (pengguna) yang mengjangkaui 500,000 orang. Kawasan tadahan untuk pengguna air sekitar Daerah Segamat tidak menyedari pencerobohan di huta

Happy Depavali 2013

Salam kesinambungan , Happy Depavali diucapkan kepada Kaum INDIA terutama penduduk labis yang menyambut pada 2.11.2013. Kepada Perantauan yang akan pulang harus berhati-hati dijalanraya agar selamat sampai ke distinasi anda.